недеља, 24. август 2014.

Online prodaja

 

Za veliki broj malih preduzetnika online prodaja ili elektronska trgovina ima veliki značaj u osvajanju definisanih tržišnih segmenata i kupaca. Svaki novi kupac za malog preduzetnika znači veći izgled za opstanak u biznisu.

Takođe, fleksibilnost u poslovanju i prilagođavanju potrebama tržišta i novim trendovima je glavna prednost malih biznisa u odnosu na velike tržišne igrače. Stoga je zadatak svakog preduzetnika da aktivno radi na korišćenju savremenih informacionih rešenja u cilju održanja i razvoja biznisa.

Najjednostavnije definisano online prodaja znači učiniti proizvod dostupnim kupcima iz fotelje. Kupci žele lakoću i udobnost kupovine. Sa druge strane online prodaja ima značajnih prednosti i koristi za same preduzetnike, kao što su: značajno smanjuje troškove prodaje, štedi vreme, kreira online bazu kupaca, može biti uspešno realizovana i jednostavnim informacionim rešenjima i sve to uz optimalno korišćenje ljudskih resursa.


I pored evidentnih prednosti online prodaja realizuje se bez direktnog kontakta sa kupcima što je i njena glavna slabost. Bez direktnog kontakta sa kupcima izostaje jasna slika o reakciji kupca na vaš proizvod kao i detalji o njegovim potrebama i željama, stanju na tržištu i nezadovoljenim potrebama od strane konkurencije, što su ključne informacije za budući razvoj novih proizvoda i unapređenje postojećih. 

Ključ uspeha nalazi se u kombinaciji online prodaje i tradicionalnih kanala prodaje čime se koriste prednosti i jednih i drugih.


Prvi korak u realizaciji online prodaje je informisanje ciljnih kupaca putem interneta, imejla ili neke društvene mreže o proizvodu i dostavljanje detaljnih informacija o uslovima i načinu kupovine istih.
Najveći problem preduzetnika u Srbiji je realizacija samog plaćanja. Međutim, online prodaju je moguće realizovati i tradicionalnim načinom plaćanja.

 Dovoljno je da primer popunjenog naloga za uplatu dostavite kupcima putem odabranog kanala komunikacije na daljinu (e-mail, veb prezentacija ili odabrana društvena mreža Facebook, Twitter i sl.). Kupac uplatu može izvršiti elektrtonskim putem, uplatom sa svog tekućeg računa. Po prijemu uplate, poslednji korak je isporuka proizvoda i konačnog računa na naznačenu adresu kupca i postupak je realizovan.

Preduzetnici koji online prodaju vide kao jedini i osnovni kanal prodaje treba da razgovaraju sa predstavnicima Banke u kojoj imaju poslovni račun o alternativnim rešenjima plaćanja koja su razvijena u cilju sigurnog i efikasnog obavljanja elektronske prodaje.

Međutim, uslov za uspeh u online prodaji nije samo u jednostvnosti njene realizacije ili činu dostave proizvoda kupcima, već i prethodnom poznavanju osnovnih načela i tajni online osvajanja kupaca koji će želeti vaš proizvod.

Onlajn prodaja je težak posao. Dobra strana ovog kanala prodaje je direktan put do kupaca širom sveta. Loša vest je da morate uložiti puno napora, mašte i znanja u zadobijanju njihove pažnje. Vaša veb prezentacija je samo jedna od milion i zato morate dobro osmisliti način na koji ćete predstaviti proizvode i usluge kupcima.

Važno pitanje online prodaje je: Šta prodajete? Svaki artikal koji je moguće oglasiti putem štampanih medija ili kataloga danas je moguće prodati i putem interneta. Međutim, važno je prethodno definisanje ciljne grupe i poznavanje potreba ciljnih kupaca i načina ponašanja u kupovini.

 Opšte pravilo je da žene ređe kupuju putem interneta od muškaraca, da se informaciona tehnologija najbolje prodaje putem interneta, kao i luksuzni proizvodi, da se osnovne prehrambene namirnice kupuju u obližnjim hipermarketima i sl. Online prodaja je jedan od mogućih kanala prodaje što ponovo zavisi od toga ko je vaša ciljna grupa, koje su njene potrebe i šta prodajete.

Načelo doslednosti važi i u online prodaji. Kupci najčešće stav o kvalitetu nekog proizvoda formiraju na osnovu slike koju imaju o firmi ili prodavcu koji predstavlja isti. Važna informacija za kupca je kvalitet i sadržaj odabranog interent sajta putem koga prodajete proizvode. Kanal prodaje mora biti u skladu sa željenom percepcijom kupca o vašem proizvodu/usluzi, kao i o vašem biznisu.
Veb prezetnacija mora biti jednostavna. Ukoliko odlučite da online prodaju realizujete putem sopstvene veb prezentacije učinite istu što jednostavnijom za posetioce. Neka istraživanja su pokazala da posetioci često odustaju ukoliko je registracija obavezna već prilikom prelistavanja sadržaja veb sajta.

 Registracija je poželjna jer putem nje kreirate bazu posetilaca i potencijalnih kupaca ali nastojite da to bude korak dva nakon što ste ponudom zainteresovali posetioce. Takođe, jedna od tajni uspešnih veb prezentacija je logo. Obavezno postavite logo na svakoj strani prezentacije i neka on bude link ka početnoj strani. Naterajte posetioce da zapamte vaš logo.

U nastavku je još nekoliko praktičnih saveta za upeh u online prodaji:

·                                 Isticanje važnih koristi za kupca - garancije, besplatna dostava, mogućnost vraćanja, rok trajanja, servis i održavanje i sl. su važne koristi za kupca prilikom donošenja odluke o kupovini i ukoliko su sastavni deo proizvoda moraju biti vidno istaknute.

·                                 Kontinuirana promocija veb sajta – savršen veb sajt nije dovoljan, neophodno je aktivno promovisati isti. Budite na mestima uobičajne posete vaših ciljnih kupaca.

·                                 Promotivne cene – online kupovina još uvek nije postala regularan način i put kupovine u Srbiji. Siguran put pridobijanja kupaca su niže cene od onih koje se mogu naći u maloprodaji. Motivišite ih nižim cenama i dodatnim popustima da aktivno koriste ovaj način kupovine ukoliko je on istovremeno važan i za uspeh vašeg biznisa. 

·                                 Unapređenje sajta – veb prezentacija je živa stvar i treba je menjati u skladu sa ostvarenim rezultatima. Ukoliko smatrate da možete više i bolje radite na unapređenju prezentacije sve dok rezultati nisu u skladu sa vašim očekivanjima.

·                                 Strpljenje – minimalno porebno vreme za sagledavanje rezultata je šest meseci od postavljanja prezentacije. Važan je postepen rast u broju poseta i kontinuitet. Redovno pratite izvešaje posećenosti i budite strpljivi. 



Нема коментара:

Постави коментар